Es crea el protocol per agilitzar les valoracions de la incapacitat laboral, grau de dependència i de discapacitat per les persones afectades d’ELA

Dimecres 29 Juny 2022

Els Departaments de Salut i de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya creen el protocol únic per l’agilització de la valoració tant de la incapacitat per a la realització de l’activitat laboral com del grau de dependència i el de discapacitat, així com per l’elaboració del Programa Individual d’Atenció (PIA) que millor s’adapti a les necessitats de les persones afectades d’ELA/MMN.

Perquè l’efectivitat d’aquest document arribi al seu objectiu principal, accelerar les valoracions, s’hi han implicat dels respectius Departaments, l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM) i la Direcció General de l’Autonomia Personal i la Discapacitat, els quals han designat cadascun una persona de contacte coneixedora d’aquest protocol perquè prioritzin aquestes sol·licituds i en facin un seguiment acurat per així designar l’abans possible quin tipus d’incapacitat laboral, grau de dependència i de discapacitat és més favorable per cada persona amb un diagnòstic d’ELA/MMN.

La Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls també forma part d’aquest protocol ja que podrà presentar les sol·licituds de les persones afectades ateses per l’entitat que no estiguin treballant i que en conseqüència no es poden tramitar directament des de l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM). A més des de la Fundació també ens assegurarem de que aquest protocol arribi a totes les Unitats especialitzades d’ELA/MMN dels hospitals de referència, a la resta d’hospitals que puguin atendre aquesta patologia, a centres d’atenció primària així com a Serveis Socials i qualsevol recurs de la xarxa pública o privada que puguin menester les persones afectades.

Aquest protocol ha estat possible gràcies a les trobades i entesa de tots els Departaments implicats, la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, la diputada del Congrés Pilar Calvo, així com també hi ha tingut una intervenció molt rellevant l’exfutbolista i afectat d’ELA Juan Carlos Unzué. Tots hem treballat perquè aquest document sigui el millor possible i es faci efectiu des d’aquest moment, ajudant així a totes les persones i famílies afectades d’ELA d’arreu de Catalunya.

D'esquerra a dreta i de dalt a baix: Esther Sellés, Directora General Fundació Catalana d'ELA Miquel Valls, Pilar Calvo, Diputada Congrés dels Diputats, Maria Elorza, esposa Juan Carlos Unzué, Montserrat Vilella, Directora General de l'Autonomia Personal i la Discapacitat, Azuzena Carranzo, Directora General d'Ordenació i Regulació Sanitària, i Juan Carlos Unzué, exfutbolista i afectat d'ELA.