Ajuda’ns a restablir el servei de valoració en comunicació alternativa per persones afectades d’ELA

Dijous 16 Juny 2022

Fins a dia d’avui, les terapeutes ocupacionals de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls disposaven d’un ordinador per poder agilitzar la valoració de quin tipus de tecnologia en comunicació augmentativa i alternativa s’adequa més a les necessitats de cada persona segons el moment de la malaltia en el que es troba. Però el nostre equip s’ha quedat obsolet i en conseqüència no podem oferir el servei, tot i que la necessitat i la demanda continua sent la mateixa. Necessitem suport per adquirir un equip nou l’abans possible i tornar a restablir aquest servei tant important perquè les persones afectades d’ELA tinguin la possibilitat de comunicar-se amb el seu entorn. Pots ajudar-nos? Fes una donació!

“No hi ha res més frustrant que et vulguis comunicar i no t’entenguin”
Rosa M Junoy Saludes, afectada d’ELA.

Una de les tasques del departament de teràpia ocupacional és valorar la tecnologia de suport a l’abast de les persones afectades d’ELA/Malaltia Motoneurona (MMN).

L’ELA/MMN, és una malaltia neurodegenerativa que provoca que la persona vagi perdent capacitats funcionals al llarg de l’evolució, entre elles la capacitat de parla.

Avui en dia hi ha dispositius que ens permeten comunicar-nos amb el nostre entorn, que poden parlar per nosaltres quan la parla es veu alterada i que ens permeten accedir a noves tecnologies sense fer ús de les mans quan, a conseqüència de la pròpia malaltia, ja no tenen mobilitat.

El servei que s’ofereix en aquests casos des del departament Teràpia Ocupacionals de l’entitat parteix d’una valoració en comunicació augmentativa i alternativa a les persones afectades d’ELA, que per poder-ho portar a terme es imprescindible uns dispositius molt específics i costosos amb els quals, posteriorment, cedim segons cada cas i l’stock el material més adient per accedir a l’ordinador i/o smartphone des del banc de productes de suport.

El dispositiu que necessitem exactament per aquest servei es el VOX 12 EYE PRO COMMUNICATOR el qual té un cost aproximat de 3.600€ els quals no disposem en aquests moments des de l’entitat.

En l’ELA/Malaltia de la Motoneurona és imprescindible poder valorar quin tipus d’accés a la comunicació alternativa és el millor en cada cas. Gràcies a aquest dispositiu que estareu ajudant a adquirir, i la realització d’aquest tipus de valoracions personalitzades, podrem indicar a les famílies quin material és millor per ells, ja sigui un lector ocular, un control del cap, polsadors, software de comunicació del banc de productes de suport que es podran deixar a les famílies si ja es disposa d’un ordinador o tauleta Windows, etc.

Des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls vetllem perquè les persones afectades per la malaltia puguin comunicar-se el màxim de temps possible amb els seus essers estimats. Per aquest motiu creiem tant necessari aquest servei de valoració i assessorament en comunicació alternativa, i demanem ajuda a tothom per poder aconseguir-ho!

Ajuda’ns i fes un donatiu!

“No hi ha res més frustrant que et vulguis comunicar i no t’entenguin”
Rosa M Junoy Saludes, afectada d’ELA.