Aquest Sant Jordi fes un Gest per l’ELA, regala llibres solidaris!

Dimecres 30 Març 2022

La Diada de Sant Jordi, el 23 d’abril, ja s’acosta, i a tots ens agrada regalar llibres i roses a les nostres persones estimades. Per aquesta data tan assenyalada des de la Fundació us oferim la possibilitat de regalar llibres a la vegada que sou solidaris amb la lluita contra l’ELA.

A continuació us expliquem quins llibres podeu adquirir i de quina manera, tots estan relacionats amb l’ELA o la seva edició és solidària amb els nostre projectes de  millora la qualitat de vida de les persones afectades d'ELA/MMN i les seves famílies.

Moltes gràcies per col·laborar en un Sant Jordi carregat de solidaritat!

Mà Amiga

“Mà amiga" és un conte il·lustrat infantil creat entre tres germans (Dalmaus, Polets i Gemma) per recaptar fons per a un futur tractament de l'ELA, malaltia que pateix el seu pare. Però més enllà d'això, és un conte per explicar als més petits el valor de la solidaritat i la generositat. I per a mostrar-los d'una manera gràfica i senzilla tot el que podem arribar a canviar quan donem un cop de mà.

El podeu tenir entrant a la web del conte: https://ca.cuentomanoamiga.org/

Hable con ELA y ELA habló conmigo

El llibre sorgeix a partir de la malaltia de la mare de l’autora, Eva Villanueva, amb l’ELA, i d’aquesta manera pretén visibilitzar-la. La novel·la presenta el camí que recórrer l’autora junt amb
l’ELA, el qual li farà qüestionar la seva relació, creences, força, amor, resistència, temps,... la vida. Un viatge experiencial que s’inicia a la ment i té para a múltiples experiències viscudes.

Pots adquirir el llibre contactant amb l’autora a eva.villanuevacastro@gmail.com o a través d’Amazon: https://amzn.to/3Jmp7Yq

Els dimarts amb Morrie

Morrie Schwartz, el vell professor, està afectat per una avançada ELA, i Mitch, el seu antic alumne, el visita cada dimarts per assistir a un curs molt especial. Un curs en què parlaran de temes com l’amor, la família, l’amistat, el perdó, i gràcies al qual Mitch arribarà a entendre el veritable sentit de la vida. Les últimes classes de Morrie ensenyaran a Mitch el valor de les paraules, la riquesa de les emocions i el plaer de la ironia, però, sobretot, la dignitat de què es pot ser capaç davant de l’adversitat.

Si estàs interessat en aquest llibre escriu-nos a ela@fundaciomiquelvalls.org i et donarem tota la informació de com obtenir-lo!

La mare està malalta

“La mare està malalta” és un emotiu conte solidari escrit per l’Eva Vallespí. En ell explica d’una manera propera i amable un esdeveniment tant impactant  com és el que una mare rebi el diagnòstic d’una ELA i el procés que se’n deriva. La Fundació va fer costat a tota la família en aquells durs moments i des d’aleshores sempre que poden ens donen un cop de mà. Volem agrair a tota la gent de Móra la Nova, el seu poble, que s’ha implicat en aquest projecte i especialment a l’Eva per l’ajuda que sempre ha prestat i presta a la nostra entitat i a la lluita contra l’ELA.

Las dos vidas de Lucía

La vida de la Lucía està a punt de donar un gir de 180 graus. Una gran advocada que ha renunciat a la seva carrera i a un gran amor per la seva família. La passió i el desig han desaparegut del seu matrimoni però ella es diu a si mateixa que això és normal, que li passa a totes les dones de la seva edat. El que ella no sap és que el destí i la seva gran voluntat li tenen reservades grans sorpreses. Gràcies als consells que la seva amiga Paula, una noia amb ELA, aconsegueix deixar de banda l'etern agraïment que demostra als altres i el voler complaure a totes les persones del seu voltant, per centrar-se en ella mateixa.

El niu de l'odi

La Mirla i en Cesc abandonen la seva parella i la seva família, respectivament, degut als problemes de relació dins del nucli familiar. El destí fa que es trobin i que recorrin junts un camí que els farà viure variades i emotives experiències vitals. Recordaran amb enyorança moments, vivències i situacions del passat i faran una crítica actual del país on viuen, de com afecten al teixit social, polític, econòmic i cultural les reminiscències d’un passat no molt llunya.

Mariposas por la vida

“Mariposas por la Vida” és una guia complerta única que recull la totalitat de les espècies de papallones diürnes de Península Ibèrica i, alhora, és un llibre solidari que ret homenatge a en Gabino, un entusiasta naturalista i fotògraf que malauradament es va veure afectat per l'ELA. S’ha elaborat amb la col·laboració de moltes persones que han aportat cadascuna la seva part, més gran o més petita, però totes indispensables. Des dels gairebé 300 fotògrafs que, de manera totalment desinteressada, van cedir les seves imatges, passant per tots aquells que van comprar el llibre anticipadament per tal de poder-ne finançar la seva edició, fins a la grandíssima tasca de recopilació, selecció i maquetació dels creadors del projecte, uns idealistes amics d’en Gabino.

Papallones sota la pell

Nedar amb dofins, viatjar a la recerca d'aurores boreals, veure com una filla s'emprova vestits de núvia, construir una cabanya chickee o buscar els ancestres en països llunyans són records que es graven a la memòria. Quan Susan Spencer-Wendel va saber que patia una Esclerosi Lateral Amiotròfica, la seva vida va canviar. A partir de llavors, va decidir que viuria cada moment al màxim, gaudiria plenament al costat de les persones estimades, viatjaria als llocs somiats i aprendria a somriure pels moments viscuts. Va decidir que regalaria records a aquelles persones que volia que no l’oblidessin.