El Departament de Drets Socials any a any donant suport a les persones afectades d’ELA i a les seves famílies

Dijous 26 Agost 2021

El Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya (fins el maig anomenat Departament de Treball, Afers Socials i Famílies), concedeix un ajut a la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls pel projecte “Atenció social a persones afectades d’ELA/MM i a les seves famílies” en el marc de la Convocatòria 2021 de Subvencions de projectes i activitats per a entitats de l’àmbit de polítiques socials.

A més, i dins la mateixa convocatòria, també se’ns ha atorgat una ajuda econòmica directe per a famílies afectades d’ELA ateses per la nostra l’entitat i que es troben en aquests moment en situació de vulnerabilitat.

El projecte “d’Atenció social a persones afectades d’ELA/MM i famílies” portat a terme per treballadores socials de la Fundació especialitzades en la malaltia, i que atenen a les famílies de tot Catalunya a domicili i a les diferents Unitats Funcionals d’ELA, ofereix als afectats i afectades tota la informació sobre la malaltia, suport emocional continuat, així com suport i assessorament en la tramitació d'ajudes, serveis i altres gestions. Les treballadores socials són les primeres que visiten la família afectada quan aquesta ha contactat amb la Fundació, realitzen un seguiment continuat, amb visites periòdiques, així com la derivació, si es necessari, a la resta de professionals de l’entitat o a altres professionals externs.

Per altre banda, a aquesta subvenció també hi ha entrat un ajut econòmic directe per a  les famílies afectades per l’ELA considerades en risc de vulnerabilitat.  L’ajut servirà per cobrir necessitats bàsiques d’alimentació, higiene personal, medicaments i altres productes de salut així com despeses de subministraments bàsics de la llar d’aquestes persones.

Agraïm un any mes al Departament de Drets Socials els ajuts concedits, amb els quals contribueixen a millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA i de les seves famílies.

Moltes gràcies!