La Jornada de Voluntariat de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls 2021

Dilluns 19 Abril 2021

Des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls es va organitzar la Jornada de Voluntariat de l’entitat el dissabte 17 d’abril, i aquest any, degut a la crisis sanitària ocasionada per la Covid19, es va portar a terme en format telemàtic.

La Jornada volia fomentar la relació entre els voluntaris i els professionals que treballen a l’entitat, crear espais per explicar les diferents modalitats de voluntariat que tenim, compartir experiències, coneixements i idees dels propis voluntaris i voluntàries, explicar novetats  i reconèixer la tasca que realitzen.

Aquesta primera jornada telemàtica va començar a les 10h amb una petita benvinguda, tot seguit l’Esther Sellés, Directora General de la Fundació, va explicar què significa per l’entitat el projecte de voluntariat i de quina manera ens ajuda a continuar millorant la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA i les seves famílies.

A continuació era el torn de Margarita Llauger, Responsable del Voluntariat, per explicar les diferents línies de voluntariat que tenim i es va ajudar de voluntàries que realitzen cada tipus per explicar-ho. Les voluntàries que van participar en aquesta part de la Jornada van ser la Rosa M. Creus, relatant la seva experiència amb el voluntariat d’acompanyament a persones afectades d’ELA, la Marta Vergés, que va explicar la seva experiència en el voluntariat hospitalari a la Unitat d’ELA, la qual realitza acompanyant persones afectades i familiars mentre son a la Unitat de l’hospital de Bellvitge, tot seguit la Núria Terns ens va relatar el seu voluntariat de suport a professionals, que en el seu cas realitza fent tasques administratives amb l’equip mèdic i de investigació de l’Hospital de Bellvitge, i finalment, la Montserrat Trullen ens va exemplificar el voluntariat d’iniciatives, el qual es realitza per ajudar a la Fundació a estar present en diferents actes i iniciatives solidàries que es porten a terme a tot el territori.

Seguidament, l’Esther Sellés, va voler presentar una nova modalitat que des de l’entitat posarem en marxa en els pròxims mesos, i és un voluntariat que posarà en contacte una persona i/o família afectada en el moment actual per la malaltia, amb un familiar que ha perdut un esser estimat per l’ELA. D’aquesta manera creiem que la unió de les persones que estan vivint en aquest moment tot el procés amb persones que ja l’han viscut s’ajudaran mútuament. La idea és que contactin sempre que vulguin entre ells via telefònica o telemàtica, i si és possible, que també puguin quedar en persona si ho desitgen.

Des de la Fundació volem que els voluntaris i voluntàries siguin partícips de tot el projecte i que ens ajudin a millorar-lo, per aquest motiu, la última part de la jornada va servir per saber què pensaven sobre el projecte, què podia fer la Fundació per millorar-lo i què podrien fer ells com a voluntaris perquè sigui encara millor. Ho vam fer dividint tots els participants en petits grups de treball, i a continuació vam posar en comú totes les interessants idees que havien sorgit d’aquests grups.

I ja per acabar aquesta exitosa jornada, Enric M. Valls, President i Fundador de la Fundació, va realitzar la cloenda d’aquesta amb unes sinceres paraules d’agraïment cap a tots els participants.

Us deixem aquí el vídeo on podeu veure la jornada sencera.

Des de la Fundació estem molt satisfets d’aquesta jornada ja que per a nosaltres els voluntaris i voluntàries són molt importants per seguir lluitant i continuar acompanyant, ajudant i donant suport a les persones afectades d’ELA i les seves famílies!

A tots ells moltes gràcies per participar-hi i per voler formar part de la Fundació, esperem poder veure-us ben aviat altre cop!