Nova col·laboració amb l’Hospital Vall d’Hebron per sumar forces en la qualitat assistencial a la Unitat d’ELA d’aquest centre

Dijous 29 Octubre 2020

L’Hospital Universitari de Vall d’Hebron i la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls firmem un conveni de col·laboració perquè diferents perfils professionals de la nostra entitat participin amb l’equip de la Unitat d’ELA d’aquest centre de referència, sumant així en la millora de la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA ateses a aquest hospital.

El projecte assistencial que des de la Fundació portem a terme en diferents Unitats Multidisciplinàries d’ELA, i ara amb l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, és un projecte on les treballadors socials, les terapeutes ocupacionals i les psicòlogues de la nostra entitat formen part en l’equip d’aquestes Unitats.

Les nostres professionals transmeten a la Unitat la informació que es deriva de l’atenció que realitzen als domicili de les famílies, donen suport psicosocial, sociosanitari, espiritual i emocional a les persones afectades i als seus familiars en el difícil moment del diagnòstic i en el seu posterior seguiment, i comuniquen les necessitats més generals de les famílies pel que fa a l’atenció mèdica rebuda, tot per donar veu i millorar la qualitat de vida de les famílies ateses.

Aquesta col·laboració amb Vall d’Hebron comença introduint a la Unitat una psicòloga de la Fundació, la qual passarà consulta a les persones afectades i familiars que ho requereixin, donant també suport al equip de professionals mèdics. A més, al ser membres del Programa d’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades, promogut per la Fundació “la Caixa”, fa que aquesta incorporació sumi encara més en aquesta aliança.