15 anys de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls!

Dimecres 21 Octubre 2020

La Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls aquest 2020 fa 15 anys! Està sent un any difícil a causa de la crisis sanitària de la COVID19 i teníem diferents idees per celebrar-ho, però per les circumstàncies d’aquests mesos i per responsabilitat social, hem cregut que el millor era només escriure aquestes paraules, esperant temps millors per celebrar-ho.

15 anys enrere el Sr. Enric M. Valls, President de la Fundació, juntament amb la seva família, va voler engegar aquest projecte perquè cap família afectada per l’ELA es sentís com es van sentir ells als anys 70 quan el seu pare, Miquel Valls, va patir ELA. Van passar anys molts durs durant la malaltia del seu pare, es van sentir sols, sense informació, sense que ningú els pogués ajudar. Per aquest motiu, el 2005, i després de donar-hi moltes voltes va decidir crear la Fundació amb l’objectiu de que aquesta acompanyés i donés suport de manera professional a les famílies afectades en tots els moments i etapes d’aquesta dura malaltia.

Els inicis de la Fundació van ser austers, amb només una treballadora social, la Sra. Esther Sellés, la qual actualment és la Directora General. Mica en mica, i gràcies a molts esforços, actualment la Fundació té 16 professionals que treballen cada dia per millorar la qualitat de vida de les famílies afectades d’ELA.

En aquests 15 anys hem atès a més de 1350 persones diagnosticades d’ELA juntament amb les seves famílies i entorn proper. Gràcies als professionals en Treball Social, Teràpia Ocupacional i Psicologia hem aconseguit que totes aquestes persones es sentissin acompanyades, tal i com volia des del principi el nostre Fundador.

Durant aquests anys a més de fer aquesta assistència directe a totes les famílies, tant als seus domicilis com a les diferents Unitats especialitzades d’ELA dels hospitals de referència de tot el territori català, hem aconseguit ser la veu d’aquestes persones als diferents estaments públics i privats els quals creiem que poden ajudar-los, així com hem estès llaços amb diferents organitzacions, associacions, fundacions, centres de recerca i empreses d’aquí, d’altres comunitats autònomes i també d’altres països de tot Europa.

Ho hem fet, y seguirem fent,  tot per millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA i per aconseguir vèncer-la. “La gran il·lusió de la gent de la Fundació és quedar-nos sense feina.” Indica el Sr. Enric M. Valls.
Esperem que el futur més immediat de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls sigui continuar ajudant a totes les persones que ens ho demanen, i de la millor manera que sabem fer: de manera professional, dins de l’experiència de tots aquests anys i amb l’absoluta convicció que en un futur no molt llunyà la podrem vèncer: “La lluita contra la ELA és una carrera de fons. Guanyarem. Jo no sé si  veuré la victòria. La Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls segur que si.” Explica el Sr. Valls.

Estem molt agraïts amb totes les persones que durant aquests 15 anys han estat i continuen sent part de la Fundació: famílies, afectats/des, col·laboradors, voluntaris, empreses, etc. I en especial agraïts als treballadors, per la seva entrega, vocació, professionalitat i escalf en el tracte a les famílies, sense ells no seriem qui som. També a tots els equips mèdics i sanitaris que ens han donat la oportunitat de treballar al seu costat, formant el gran equip contra l’ELA que som avui en dia.

En definitiva, donar les gràcies a tothom que en aquests anys ha sumat per ajudar a les persones afectades d’ELA, sense ells i la seva confiança no estaríem celebrant aquest aniversari.

¡Gràcies per aquests 15 anys amb tu!