Dimarts 25 Agost 2020

A la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, des de ja fa uns anys, posem a la disposició de les famílies ateses per l’entitat una furgoneta adaptada per si aquestes necessiten realitzar algun desplaçament amb la persona afectada i no tenen un recurs propi per fer-ho.

A partir d’ara, disposarem d’un segon vehicle adaptat per les famílies afectades d’ELA que ho requereixin. Aquest fet és gràcies a que hem rebut d’una família que ja no la utilitzava la donació d’una furgoneta Fiat Dobló adaptada pel transport d’una persona amb cadira de rodes.

Dilluns 17 Agost 2020

La Fundación Once any a any reafirma el seu compromís cap a les persones afectades d’ELA i les seves famílies a través del recolzament continuat a la feina de la Fundació Miquel Valls, i més en concret, a la tasca de sensibilització que portem a terme.

Aquest recolzament de la Fundación Once es materialitza amb una ajuda per poder realitzar una part de les activitats i materials de difusió i sensibilització de l’ELA realitzades des de la FMQV, per donar a conèixer aquesta malaltia en el marc de la nostra campanya “Fes un Gest per l’ELA”.

Dilluns 3 Agost 2020

Des de les Unitats especialitzades d’ELA i Malaltia de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron i l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau, en els pròxims mesos s’iniciaran dos assaigs clínics en els quals necessitaran pacients afectats d’ELA disposats a entrar-hi si compleixen els criteris d’admissió de cadascun d’ells.

Aquests estudis es centraran, per separat, en els fàrmacs Ravilizumab i Pegcetacoplan (APL-2), els dos enfocats a continuar la investigació per trobar una cura per l’Esclerosis Lateral Amiotròfica.

Divendres 10 Juliol 2020

TRICALS és una nova iniciativa en que diferents actors relacionats amb l'ELA de tot Europa estan unint forces per aconseguir fons per trobar una cura per la malaltia.  L’objectiu principal de TRICALS és desenvolupar un tractament eficaç per a l’ELA a partir de la interconnexió de pacients, centres i unitats de recerca i la indústria farmacèutica i biotecnològica. Aquest treball en grup facilita que els assaigs clínics es duguin a terme de forma més ràpida i eficient.

TRICALS vol aconseguir potenciar els assaigs clínics i compartir els seus resultats amb tots aquests actors. D’aquesta manera es podria accelerar l’arribada dels resultats dels assaigs als pacients d’ELA el més aviat possible

Dimarts 23 Juny 2020

El 20 i 21 de juny va tenir lloc la Jornada online sobre ELA organitzada per les Unitats d'ELA de l'Hospital Universitari de Bellvitge, l'Hospital del Mar i la Fundació Catalana d'ELA Miquel Valls.

Les sessions es van dividir en dos dies, la primera el dissabte 20 de juny on es va parlar sobre Telemedicina i sobre què hem de saber sobre les Unitats Especialitzades d’ELA si som una família afectada d’ELA. La segona, el diumenge 21, la sessió es va enfocar en la investigació ja que es van presentar diferents investigacions que s’estan realitzant actualment sobre la malaltia i també vam parlar de genètica i ELA.

A continuació, us presentem els vídeos complets amb cada jornada.

Feed RSS de notícies