Divendres 12 Juny 2020

Amb motiu del Dia Mundial de l'ELA, la nit del diumenge 21 de juny, i per cinquè any consecutiu, ajuntaments de tot el territori il·luminaran de verd la façana d’un edifici significatiu de la població per donar a conèixer l’ELA i donar suport a tots als afectats per aquesta malaltia, dins la campanya de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls “Fes un gest per l’ELA”.

Tarragona, Terrassa, l’Hospitalet, Cervera, Mataró o Tortosa son alguns dels molts pobles i ciutats que ja ens han comunicat que es sumaran a la campanya. També es demana a l’alcalde/essa, i a tothom que si vulgui sumar, que pengi una fotografia a les xarxes socials fent el Gest per l’ELA per fer el màxim de difusió possible amb l’etiqueta #fesungestperlela.

Dimecres 10 Juny 2020

Amb motiu del Dia Mundial de l’ELA, les Unitats Funcionals d’ELA i Malaltia de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital del Mar, juntament amb la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, organitzem una JORNADA ONLINE SOBRE ELA el 20 i 21 de juny a la tarda.

L’objectiu d’aquesta jornada és donar visibilitat i actualitzar diferents àrees de la malaltia com son la telemedicina o la importància de l’atenció a les Unitats especialitzades per les persones afectades, així com l’actualització de les investigacions bàsiques i en genètica de l’ELA.

Dilluns 11 Maig 2020
A Catalunya hi ha més de 400 persones afectades d’ELA, les quals son considerades col·lectiu d’alt risc davant la crisis de la COVID19.  Ara que comença el desconfinament, des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls tornem a reprendre l’atenció a domicili a les famílies afectades. Aquesta atenció integral la volem fer amb total seguretat, tant per les persones afectades com pels professionals de l’entitat.

Necessitem la teva donació per adquirir EPIs i que els professionals en treball social, teràpia ocupacional, psicologia i ortopèdia puguin anar de manera segura per a tothom al domicili de les famílies i a les Unitats Funcionals d’ELA/MM dels hospitals, seguint així totes les indicacions de les autoritats sanitàries.

Dijous 7 Maig 2020

Per voler estimular el finançament del tercer sector, molt afectat per la situació derivada de la crisi de la Covid19, i mitjançant el Real Decret-llei 17/2020 de 5 de maig (BOE 6/5/2020) s’ha modificat l’apartat 1 del article 19 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins de lucre y dels incentius fiscals de mecenes, s’incrementa en cinc punts el percentatge de deducció dels donatius en l’Impost sobre la Renta de les Persones Físiques.

Aquest increment serà d’aplicació a totes les donacions realitzades des del 1 de gener de 2020 que es facin a totes les fundacions i també a les associacions declarades d’utilitat pública.

Dilluns 4 Maig 2020

Corredors.cat és l’associació de corredors la qual fa molts anys que sap de la tasca que fem des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls i ens dóna suport any rere any, ja que l’ELA els ha tocat de prop. Aprofitant que el cap de setmana del 2 i 3 de maig era el primer que es podia sortir a fer esport després del confinament, degut a la crisis de la Covid19, van decidir organitzar “La Desconfinada”, la 1a Cursa Virtual solidària, en que la recaptació seria per la lluita contra l’ELA.

En menys de dues setmanes els correcats, que és com es fan dir els membres de corredors.cat, van organitzar aquesta cursa recaptant un total 6000€ que aniran destinats a poder ajudar, de forma totalment segura, a les persones afectades d’ELA ateses per la Fundació.

Feed RSS de notícies