Dilluns 22 Febrer 2021

La Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona/ELA de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha publicat una versió actualitzada de la Guia del Pacient que reben totes les persones que són tractades al centre.

Amb el subtítol Què necessito saber?, la guia recull de forma breu, aclaridora i senzilla tot el que un pacient ha de saber sobre l’ELA, el seu diagnòstic, els recursos i tractaments que pot rebre i les diferents formes d’establir contacte amb l’equip humà de la unitat multidisciplinària de l’hospital.

Dimarts 2 Febrer 2021

El Dr. Raúl Juntas, és Neuròleg especialitzat en malalties neuromusculars. Format a l'Hospital Doce de Octubre a Madrid i posteriorment a l'Institut de múscul de l'Hospital Pitié-Salpêtrière a París, des d'aleshores ha treballat al Centre de Referència d'ELA i Malalties Neuromusculars a l'Hospital Universitari de Montpeller. Des del mes de maig de 2020, és el cap de la Unitat de Malalties Neuromusculars de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron, centrada en el tractament de trastorns neuromusculars i en particular en l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), i que des de finals de 2020 les professionals de la Fundació col·laboren estretament amb el seu personal per continuar millorant la qualitat de vida de les persones afectades d'ELA i les seves famílies que s'hi visiten.

Dimecres 20 Gener 2021

Ens complau comunicar-vos que ja està disponible el butlletí informatiu d'aquest 2020 de la Fundació Catalana d'ELA Miquel Valls, “el GEST”.

A aquesta edició hi podreu trobar moltes notícies d’actualitat sobre l’ELA i la Fundacióarticles d’interès per als afectats i els seus familiars de les treballadores socials, psicòlogues i terapeutes ocupacionals de l’entitat, informacions de la comunitat científica sobre la investigació en la malaltia, entrevistes a experts i jornades en la que l'entitat ha participat, entre d'altres temes que poden ser interessants per la comunitat involucrada amb la malaltia.

El podeu llegir clicant aquí. Esperem que us agradi!

Dimarts 29 Desembre 2020

Per segon any consecutiu, la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls ha estat una de les entitats beneficiàries de la convocatòria d’”Acció Social 2020” promoguda per la Fundació Iluro i Bankia.

L’ajuda anirà destinada al projecte de Teràpia Ocupacional i gestió del Banc de Productes de Suport que l’entitat porta a terme des de l’any 2007 i que té com a objectiu principal millorar la qualitat de vida de les persones afectades d’ELA i les seves famílies, millorant l’autonomia personal d’aquestes i posant a la seva disposició tot el material de suport necessari que requereix la malaltia.

Dimecres 16 Desembre 2020

Des de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls hem impulsat el desenvolupament de la app linkELA amb la col·laboració de l’Hospital de Bellvitge i l’Hospital del Mar. Un grup de pacients ha començat la prova pilot de l’aplicació, que vol afavorir la comunicació, la informació, el monitoratge i l’adherència als tractaments.

Cinc famílies afectades d’ELA de l’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Hospital del Mar han començat aquest mes de desembre una prova pilot de quatre mesos d’aquesta aplicació mòbil de telemedicina, anomenada linkELA, que pretén millorar la qualitat de vida de les persones amb aquesta malaltia

Feed RSS de notícies