TALLK, l’app que en el futur podrà ajudar a les persones afectades d'ELA a comunicar-se

Amb l’ELA, un dels principals reptes al que ens enfrontem al llarg del procés d’aquesta malaltia es la comunicació. En ocasions, ens costa fer-nos entendre amb el nostre interlocutor y això pot arribar a frustrar-nos. Existeixen diverses opcions, com hem comentat en altres ocasions, però com que la tecnologia avança, les nostres alternatives també augmenten.

Avui ens toca parlar d'una nova app en que la seva proposta ens resulta molt atractiva pel futur, ja que a simple vista es molt prometedora. L’ha desenvolupat una empresa molt coneguda per nosaltres, Samsung, juntament amb la Fundación Luzón, i que es pot descarregar a aquells dispositius de la marca indicats a la informació de l’aplicació. És una app gratuïta de suport a la comunicació bàsica, basada en la tecnologia de seguiment ocular.

Per accedir-hi, només cal anar a Play Store en el vostre dispositiu Samsung i una vegada allà, escriure el nom de l’app: Tallk.

Des del Departament de Teràpia ocupacional de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, hem investigat i preguntat sobre el tema. Encara que actualment els resultats del funcionament de l’aplicació no son pràctics, ja que segons algunes persones que l’han utilitzat: “no segueix els ulls” o “no detecta bé la mirada”, creiem que l’app es important per continuar desenvolupant aquest tipus d’aplicacions per a persones afectades d’ELA per què així es puguin comunicar de forma cada vegada més fàcil.

Tot i així, si voleu veure’n el funcionament, podeu provar-la en el cas de que tingueu un dispositiu Samsung amb les característiques necessàries.

Queda un llarg camí per recórrer, però és admirable que corporacions com Samsung, Irisbond o la Fundación Luzón hagin decidit dirigir les seves mirades cap al mateix objectiu que tenim nosaltres: facilitar l’accés a noves eines per atendre i donar visibilitat a totes les persones afectades d’ELA.

Us recordem que a Catalunya també disposem d’un servei públic, especialitzat i gratuït per valorar la comunicació alternativa y l’accés a noves tecnologies, l’UTAC, la Unitat de Tècniques Augmentatives de Comunicació” (UTAC): www.utac.cat

A més, en el cas de les famílies afectades ateses per la fundació, sempre podeu dirigir-vos a la vostra terapeuta ocupacional de referència per què pugui realitzar una valoració.

Departament de Teràpia Ocupacional de
la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls