TRICALS: LA INICIATIVA EUROPEA D’INVESTIGACIÓ EN ELA EN QUE HI PODEN PARTICIPAR PACIENTS, CENTRES D’INVESTIGACIÓ I EXPERTS EN LA MALALTIA.

Divendres 10 Juliol 2020

TRICALS és una nova iniciativa en que diferents actors relacionats amb l'ELA de tot Europa estan unint forces per aconseguir fons per trobar una cura per la malaltia.  L’objectiu principal de TRICALS és desenvolupar un tractament eficaç per a l’ELA a partir de la interconnexió de pacients, centres i unitats de recerca i la indústria farmacèutica i biotecnològica. Aquest treball en grup facilita que els assaigs clínics es duguin a terme de forma més ràpida i eficient.

TRICALS vol aconseguir potenciar els assaigs clínics i compartir els seus resultats amb tots aquests actors. D’aquesta manera es podria accelerar l’arribada dels resultats dels assaigs als pacients d’ELA el més aviat possible

Fins ara, més de 700 pacients de Regne Unit, França, Itàlia, Suïssa, Països Baixos, Bèlgica i Irlanda s’han registrat de forma voluntària a la base de dades de TRICALS. Els pacients d'aquí també us hi podeu registrar entrant a la pàgina web de TRICALS. En registrar-se, es demana als pacients que completin els detalls mèdics necessaris per avaluar la seva compatibilitat  de cara als propers estudis clínics.

En crear un registre internacional ben documentat de pacients amb ELA, connectats a un centre assistencial o de recerca local, TRICALS pretén accelerar i augmentar la quantitat d’assaigs clínics de possibles medicaments per a l’ELA.

Us deixem a continuació el vídeo de la Jornada sobre ELA organitzada per l'Hospital de Bellvitge, l'Hospital del Mar i la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls on, els primers 30 minuts podreu veure la ponència de la Dra. Mònica Povedano, coordinadora de la Unitat d'ELA de Bellvitge, explicant què és el TRICALS, perquè és important que els afectats si i quines expectatives tenen els investigadors de tot Europa.