S’INCREMENTA EL TIPUS DE DEDUCCIÓ PER LES DONACIONS DE PARTICULARS A FUNDACIONS I ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE

Dijous 7 Maig 2020

Per voler estimular el finançament del tercer sector, molt afectat per la situació derivada de la crisi de la Covid19, i mitjançant el Real Decret-llei 17/2020 de 5 de maig (BOE 6/5/2020) s’ha modificat l’apartat 1 del article 19 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins de lucre y dels incentius fiscals de mecenes, s’incrementa en cinc punts el percentatge de deducció dels donatius en l’Impost sobre la Renta de les Persones Físiques.

Aquest increment serà d’aplicació a totes les donacions realitzades des del 1 de gener de 2020 que es facin a totes les fundacions i també a les associacions declarades d’utilitat pública.

Per tant, a partir d’aquesta modificació, els donatius que facin els particulars (en aquest cas, no es modifica els donatius de les empreses), els primers 150€ aportats a qualsevol entitat d’aquestes característiques tindran una deducció del 80%. La resta dels donatius a partir d’aquests 150€ serà del 35%. Els donants que anteriorment ja hagin col·laborat amb una mateixa entitat durant els dos anys anteriors, i que realitzin un donatiu igual o superior, a partir d’aquests 150€ donats la deducció serà del 40%.

Teniu a la nostra pàgina web més informació i exemples dels avantatges fiscals que teniu quan col·laboreu amb la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls fent una donació puntual o una col·laboració recurrent.

En quan als donatius i col·laboracions de les empreses, continuen els supòsits que ja hi havia anteriorment, és a dir, que es deduirà el 35%. Tot i això, en el propòsit que ja s’hagin realitzat donatius iguals o superiors en els dos anys anteriors la deducció en l’aportació serà del 40%. La base d'aquesta deducció no podrà excedir el 10% de la base imposable del període. No obstant això, l'excés es podrà aplicar en els períodes impositius que conclouen en els 10 anys immediats i successius.

Per qualsevol altre dubte o consulta relacionada amb les desgravacions corresponents als vostres donatius, podeu posar-vos en contacte per correu electrònic a la direcció ela@fundaciomiquelvalls.org o al telèfon 937665969 (de Dll a Dv de 8 a 15h)

Aprofitem per donar les gràcies a tots els col·laboradors de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls pel Gest per l’ELA que fan amb les seves aportacions que ens ajuden a continuar donant suport a les famílies afectades per aquesta malaltia.