CONSELLS PER L’ATENCIÓ URGENT A PERSONES AMB MALALTIES NEUROMUSCULARS COM L’ELA

Dimecres 12 Febrer 2020

Des de la Societat Catalana de Neurologia, ens traslladen alguns consells i pautes molt senzilles perquè els professionals sanitaris ho tinguin en compte davant l’atenció urgent de les malalties neuromusculars, com poden ser l’ELA entre d’altres.

Moltes d’aquestes malalties comparteixen una sèrie de trets comuns i particularitats que no són habituals a les patologies urgents més comunes, i que el metge d’urgències responsable és important que conegui. Per aquest motiu s’ha volgut difondre “ CONSELLS BÀSICS A L’ATENCIÓ URGENT DEL PACIENT AMB MALALTIA NEUROMUSCULAR” per així, si és precís, poder millorar aquest tipus d’atenció d’urgència.

Les persones afectades per malalties neuromusculars moltes vegades tenen una atenció continuada en unitats subespecialitzades (com les Unitats Multidisciplinàries d’ELA/MM) donada l’alta complexitat del diagnòstic i tractament, requerint professionals de diferents especialitats. Tot i així, en moments puntuals es pot necessitar una atenció urgent, ja sigui per situacions derivades per la mateixa malaltia o per altres motius, i en aquests àmbits el personal sanitari que atén al pacient pot no estar familiaritzat amb la seva patologia.

La Societat Catalana de Neurologia ha volgut traslladar aquesta guia amb consells i recomanacions a tots els professionals d’atenció que poden treballar amb aquest tipus de patologia. El dossier ha estat realitzat pel Grup d’Estudi de Neuromuscular d’aquesta societat i avalat per diferents societats mèdiques relacionades, així mateix, també té el suport d’entitats de pacients i fundacions, com la nostra, de les diferents malalties neuromusculars.