JORNADA DE PRESENTACIÓ DE L’OBSERVATORI DE LA MORT AMB LA PARTICIPACIÓ DE LA FUNDACIÓ MIQUEL VALLS

Dijous 18 Juliol 2019

El 17 de juliol, al Palau Robert de Barcelona va tenir lloc la Jornada de Presentació de l’Observatori de la Mort, impulsat per l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS). Durant aquest acte diferents professionals del Departament de Salut, l’ICS i altres professionals relacionats amb les cures pal·liatives i la mort, van parlar d’aspectes relacionats amb aquest Observatori que vol recopilar dades sobre la mortalitat i el context de les cures pal·liatives en el final de vida.

També va tenir-hi lloc una tertúlia-reflexió sobre la mort digna i el rol de l’Observatori, en que hi van participar la Directora General de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, la Sra. Esther Sellés, juntament amb  la Consellera de Salut de la Generalitat, Sra. Alba Vergés, també la infermera de pal·liatius de l’Hospital de Sant Pau, la Sra. Carme Beltran i la Sra. Glòria Cantarell, coordinadora del grup de salut de l’Associació Dret a Morir Dignament.

L'Observatori de la mort es crea amb la finalitat de recopilar les dades relacionades amb el lloc i les circumstàncies en què moren les persones a Catalunya. Aquestes dades permetran extreure conclusions i fer propostes de millora respecte als recursos, valors i preferències de la persona en la seva etapa final de la vida.

L’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS),és l’òrgan que ha promogut aquest Observatori, aquesta entitat de dret públic adscrita al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya actua al servei de les polítiques públiques. La seva missió és generar coneixement rellevant mitjançant l'avaluació i l'anàlisi de dades per a la presa de decisions amb la finalitat de contribuir a la millora de la salut de la ciutadania i la sostenibilitat del sistema de salut de Catalunya.

Volem donar les gràcies a l’AQuAS per convidar-nos a ser part d’aquesta Jornada de Presentació de l’Observatori de la Mort com a entitat vinculada amb el Departament de Salut i interessada en aquesta temàtica de final de vida a causa de l’especificitat de l’ELA i les malalties de la motoneurona.

Podeu veure el video de la jornada clicant aquí.