LA FUNDACIÓ MIQUEL VALLS PRESENT AL CONGRÉS INTERNACIONAL D’ELA/MM 2018 A GLASGOW

Dijous 3 Gener 2019

La cita anual més important a nivell internacional que reuneix a investigadors, metges i altres professionals dedicats a l’atenció a les persones afectades d’ELA va tenir lloc a Glasgow (Escòcia) a principis de desembre i va ser organitzat aquest any per l’Associació Escocesa de Malalties de Motoneurona (MND Scotland).

El 4 i 5 de desembre es va celebrar el 26è Congrés de l’Aliança internacional d’associacions d’ELA/MM (International Alliance of ALS/MND Associactions) que agrupa a entitats d’arreu del món que treballen, igual que la Fundació Miquel Valls, per oferir suport a les persones afectades d’ELA i lluitar contra la malaltia.

El dia següent a la trobada d’associacions va tenir lloc el 16è Congrés de Professionals en Atenció a les Persones Afectades d’ELA/MM i les seves famílies (Allied Professionals Forum), amb diferents ponències dedicades a la pràctica clínica i cobertura de les necessitats diàries de les famílies i afectats per la malaltia.

Finalment del 7 al 9 de desembre va ser el torn del 29è Simposi Internacional (International Symposium on ALS/MND), amb participants de diferents països d’arreu del món. L’agenda del Simposi va comptar amb vàries presentacions orals i diferents posters relacionats amb la investigació.

Es poden consultar moltes de les ponències, diferents presentacions i resums de les xerrades a la web de l’Aliança Internacional d’Associacions d’ELA/MM i als programes de les diferents trobades:
A més, els professionals de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona de l’Hospital de Bellvitge han escrit un article resumint alguns del estudis epidemiològics relacionats amb l’ELA/MM que s’estan fent i que també es van presentar al congrés, el podeu trobar al blog AulaELA. I per completar la informació, en les pròximes setmanes penjarem a la nostra web i xarxes socials alguns vídeos de les ponències que van realitzar a Glasgow experts en la malaltia.

La Fundació Miquel Valls ha estat present al congrés de l’Aliança Internacional d’Associacions d’ELA i a la Trobada de Professionals gràcies a un ajut concedit per l’empresa Oxigen Salud, a qui volem aprofitar per agrair el seu suport en la lluita contra l’ELA.

Ha estat molt gratificant veure com diferents organitzacions que tenen un objectiu comú, ajudar a les persones afectades d’ELA i les seves famílies, s’uneixen i comparteixen projectes i opinions per continuar millorant la seva qualitat de vida.