EL FÀRMAC MASITINIB, DE MOMENT, NO PODRÀ SORTIR AL MERCAT SEGONS L’AGÈNCIA EUROPEA DEL MEDICAMENT

Dimarts 24 Abril 2018

El Comitè Europeu de Medicaments per a l'Ús Humà (CHMP - European Medicines Agency’s Committee for Medicinal Products for Human Use) de l'Agència Europea de Medicaments fa pocs dies va emetre un dictamen negatiu per la sortida al mercat del fàrmac MASITINIB per tractar l’ELA.

La farmacèutica responsable d’aquests assaig, AB Science, així ho ha anunciat en un comunicat on també explica que proporcionarà noves dades analitzades perquè el CHMP reexamini el medicament i emeti un altre dictamen el juliol de 2018.

Els motius pel qual la opinió d’aquest fàrmac és negativa segons el Comitè Europeu de Medicaments per a l'Ús Humà són:
  • Que basant-se en una inspecció a dos centres de la farmacèutica, la confiabilitat de les dades no era suficientment sòlida per donar suport a un registre.
  • La no rellevància clínica de la distinció feta per AB Science entre pacients amb progressió “normal” i pacients amb progressió “ràpida”.
  • Que el anàlisi primari de la puntuació ALSFS pels pacients que van interrompre l’estudi de manera prematura, podria introduir un biaix a l’anàlisi de resultats.

Aquest comunicat reafirma ja les diferents opinions que la comunitat científica especialitzada venia dient des de fa un temps, ja que per exemple, els primers resultats ja presentaven un alentiment (discret) de l’evolució de la malaltia però no a tots els afectats, sinó només en aquells que ja estaven tenint una progressió més lenta abans d’entrar a l’estudi.

Tot i així, AB Science, en el seu comunicat, reafirma el seu compromís de desenvolupar un fàrmac en relació a l'esclerosi lateral amiotròfica per oferir una nova opció de tractament als pacients.

Per més informació sobre el Masitinib podeu llegir dues notícies relacionades amb aquest fàrmac (i d’altres) que la Fundació Miquel Valls va penjar, escrits respectivament per membres de les Unitats Funcionals d’ELA/MMN on la Fundació hi és partícip i pel Comitè Científic de la Fundación Luzón:

VALORACIONS DE LA COMUNITAT CIENTÍFICA EN QUAN A LES INFORMACIONS DE NOUS FÀRMACS PEL TRACTAMENT DE L’ELA

TRIPLE TERÀPIA EN ELA: POSICIONAMENT DEL COMITÈ SOCIOSANITARI DE LA FUNDACIÓN LUZÓN

Fonts i més informació:
Comunicat AB Science