VOLUNTARIAT D’ATENCIÓ DIRECTA A AFECTATS D'ELA I FAMILIES

Diumenge 2 Juliol 2017

La Fundació Miquel Valls compta amb un grup de voluntaris els quals donen suport en diferents àmbits com són en les iniciatives solidaries, en àmbits més professionals (advocats, gestors, informàtics, etc) i en l’atenció directa i acompanyament als afectats.

Aquest últim, el de l’atenció directa, consisteix en realitzar acompanyaments a afectats en els seus domicilis de manera regular o puntual, segons les necessitats de cada família. Us deixem amb l'entrevista a en Fernando, un dels nostres voluntaris.

• Perquè vas voler realitzar un voluntariat a la Fundació Miquel Valls?
Feia temps que volia fer algun tipus de voluntariat que fos veritablement útil. És a dir, poder ajudar a persones que tinguessin uns problemes o dificultats molt específics i pels que valgués la pena invertir part del meu temps. A través de la campanya Icebucket, vaig començar a investigar per Internet la problemàtica dels afectats per l'ELA i vaig trobar per Internet a la FMQV, em vaig posar en contacte i vaig veure que mereixia molt la pena poder donar un cop mà

• Explica’ns en què han consistit algun dels voluntariats què has realitzat d’atenció directa als afectats i les seves famílies.
Un voluntariat que vaig realitzar durant uns mesos va consistir en acompanyar un dia a la setmana, durant unes hores, a una dona afectada d'ELA que ja estava en una fase molt avançada.Acudia a l'hora de dinar, era jo l'encarregat de donar-li el menjar. En una altra ocasió vaig acudir a un domicili d'un afectat durant unes tres hores per fer-li companyia i donar-li una mica de conversa a ell i la seva dona. Perquè la tarda no es fes massa llarga per a ells els vaig animar a sortir a fer una passejada i prendre'ns un cafè en una terrassa. Va ser una tarda molt agradable.

• Creus que és beneficiós aquest tipus de voluntariat a les persones afectades d’ELA i les seves famílies?
Indubtablement. Aquesta és una malaltia molt cruel i tant l'afectat com als seus familiars i amics més pròxims els condiciona enormement una vida que generalment ha estat estable. És imprescindible, en la situació que es troben aquestes persones, trobar algú extern que pugui implicar-se en les seves cures físiques i en donar-los tot el suport anímic que es pugui oferir.

• Quins consells donaries a una persona que vol realitzar un voluntariat d’atenció directa a afectats i familiars que atenem des de la Fundació?
Potser no sigui la persona més indicada per donar consells... tant de bo hagués sabut fer-ho millor amb algunes persones afectades. Però sí que puc dir que cal entregar-se plenament al compromís adquirit i en els moments difícils, per que n'hi ha, fer el cor fort perquè les persones afectades segueixin rebent tota l'atenció física i moral que necessiten. A mesura que passa el temps, creix el coneixement mutu i la implicació afectiva, la qual cosa fa que en avançar la malaltia el voluntari passi per moments molt durs. La millor manera de superar-ho és donar el millor de tu mateix a la persona afectada, perquè no ho noti i evitar que li sigui més difícil seguir endavant.

Volem donar les gràcies a en Fernando per contestar aquestes preguntes i a tots els voluntaris de la Fundació Miquel Valls pel suport que donen a l’entitat per poder continuar lluitant contra l’ELA.

Si esteu interessats en fer de voluntaris de la Fundació Miquel Valls, aquí teniu més informació de com ho podeu fer.