Dijous 16 Agost 2018

Des de l’any 2012 estem comptant amb el suport de la Fundación ONCE, gràcies a un ajut concedit a través de la convocatòria del Pla de Prioritats F. ONCE. Aquesta subvenció ens ha ajudat a portar a terme part les activitats de difusió i sensibilització per donar a conèixer la malaltia realitzades des de la FMQV en el marc de la campanya “Fes un Gest per l’ELA” durant l’any 2017.

La Fundació ONCE any a any reafirma el seu compromís vers les persones afectades d’ELA i famílies, a través del seu suport continuat a la Fundació Miquel Valls.

Dilluns 30 Juliol 2018

La Fundación Luzón organitza la primera edició del Congrés Internacional de la Comunitat de l'ELA (CincELA) el 13 i 14 de setembre. Madrid és la ciutat escollida per reunir a pacients, familiars, investigadors, institucions científiques i sanitàries, administracions, associacions, fundacions i mitjans de comunicació.

L'objectiu d'aquest Congrés és seguir articulant una comunitat organitzada per donar visibilitat a la malaltia, millorar l'atenció integral dels seus pacients i impulsar la investigació per trobar una cura.

Dilluns 16 Juliol 2018

Investigadors dels grups de recerca de Fisiopatologia Metabòlica i de Senyalització Cel·lular i Apoptosi de la Universitat de Lleida (UdL) i de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), del Servei de Neurologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge i del Centro de Investigación Biomédica en Red sobre Enfermedades Neurodegenerativas (CIBERNED), han descobert una nova funció de la proteïna TDP-43, que està afectada en l'esclerosi lateral amiotròfica (ELA).

Gràcies a aquest descobriment, es podria explicar per què les cèl·lules d'aquests pacients presenten formes alterades de proteïnes ─cosa que empitjora la funció de les neurones motores─ i, per tant, permetria entendre millor l'ELA i ajudar a diagnosticar-la.

Dilluns 9 Juliol 2018

L’empresa Yovoysalud, especialitzada en entrega de medicaments amb recepta des de les farmàcies dels hospitals al domicili, i la Fundació Miquel Valls, hem firmat un acord de col·laboració per fer arribar aquest servei a tots els afectats d’ELA i les seves famílies.

Aquest conveni amb Yovoysalud inclou diferents descomptes per les famílies que son ateses des de la Fundació i necessitin aquest tipus de servei, a més de diferents ajuts per afectats que puguin estar en situació de vulnerabilitat econòmica i/o social.

Dilluns 2 Juliol 2018

El 8 de juny la Unitat Multidisciplinària d’ELA de l’Hospital del Mar va organitzar la III Jornada sobre ELA. Durant el matí els professionals van realitzar diferents ponències relacionades amb la genètica, les teràpies alternatives o el final de vida i també tallers sobre comunicació alternativa, hidratació eficaç i ajudes a tossir.

Us deixem amb les diferents presentacions que es van exposar durant la Jornada

Feed RSS de notícies

nuevo newsletter