atenció en psicologia

L’Atenció Domiciliària en psicologia es centra en el suport emocional i terapèutic durant les diferents fases de la malaltia i l’assessorament en la presa de les decisions vitals. Contribueix a millorar la gestió dels diferents estats emocionals, maximitzant els recursos personals interns i externs, per tal de potenciar la percepció de control i la resolució dels obstacles derivats de la malaltia.

Des de l’any 2014 la Fundació Miquel Valls és part del Programa d’Atenció integral a persones amb malalties avançades de l’Obra Social “la Caixa” esdevenint un Equip d’Atenció Psico-social (EAPS FMQV) especialitzat en l’ELA per a tot el territori de Catalunya. El programa pretén complementar l’atenció sanitària en cures pal·liatives aportant professionals que ofereixin intervenció psicosocial i espiritual per aconseguir una atenció integral. Es pretén generar evidència científica per demostrar que l’atenció integral al final de la vida és necessària, i així demanar a l’administració que es faci càrrec d’aquesta.

La atenció va dirigida a persones en procés final de vida i els seus familiars,  a persones que ja han perdut algun esser estimat i estan en procés de dol, i a tots aquells professionals que atenen a aquests. Les psicòlogues de l’EAPS FMQV atenen a domicili, a l’hospital o centre de referència als afectats d’ELA i als seus familiars, així com als professionals dels equips receptors- ER- (equips sociosanitaris que atenen a persones en procés de final de vida).