Noves tecnologies per comunicar-nos: Aplicacions mòbils

Cridar, cantar, parlar... arriba un punt de la malaltia que talla la veu. Talla amb tot allò que fa soroll. Talla la comunicació més bàsica a la que estem acostumats. LA PARLA.

Una de les coses més importants a aprendre quan apareix aquest fet és a observar la comunicació no verbal. Observar els gests de les persones més properes com aquell somriure que fa la meva dona d’aprovació i estima.

Entre lligams propers és molt fàcil no necessitar paraules per dir el que vols o bé el que sents tot i que també poden aparèixer aquelles dificultats per comunicar certs assumptes. En entorns exteriors la dificultat encara s’accentua més i ens veiem amb la necessitat de donar una resposta a una via alternativa de comunicació.

Avui en dia a través de les noves tecnologies podem adaptar-nos i comunicar-nos a través d’un dispositiu mòbil.

Hi ha certes aplicacions gratuïtes a l’abast de tothom que han utilitzat i provat les famílies, ara per ara, les que s’han ajustat més a les necessitats per poder utilitzar-les a través del Smartphone o tableta han estat les següents:

APPLE ANDROID WINDOWS
GRID PLAYER HERMES MOBILE LIBERIA COMMUNITY
TEXT TO SPEECH WRITE & TALK LITE

Val a dir que, no és la única manera de comunicar-se ni la única via. Tot i que és un recurs fàcil i proper que ens pot facilitar el dia a dia.

Quan aquest sistema no s’ajusta a les necessitats individuals de la persona per comunicar-se, hi ha altres recursos. Per poder utilitzar-los és necessari una valoració constant de l’estat funcional i cognitiu de la persona per determinar el dispositiu i el programa més adequat per aquesta.

Servei de Teràpia Ocupacional i
Ortopèdia de la Fundació Miquel Valls