La participació de la Fundació Miquel Valls al CincELA

Dijous 13 i divendres 14 de setembre, es va celebrar al CaixaForum de Madrid la primera edició del “Congreso Internacional de la Comunidad de la ELA”- anomenat CincELA- organitzat per la Fundació Luzón, en el que les psicòlogues de l’Equip d’Atenció Psicosocial (EAPS) Fundació Miquel Valls (FMQV) hi vam participar.

L’objectiu del congrés era reunir pacients, familiars, investigadors, institucions científiques i sanitàries, administracions i mitjans de comunicació, per tal de seguir estructurant una comunitat organitzada i així donar visibilitat a la malaltia i millorar l’atenció integral i multidisciplinar cap als pacients, compartint les millors i més innovadores pràctiques a nivell global i promovent la investigació per cercar nous tractaments.

Per part de l’equip de Psicologia, la Noemí Morales va presentar una proposta d’estudi en format pòster, anomenada “Momentos clave de intervención psicológica en la Esclerosis Lateral Amiotrófica”, la qual va ser elaborada per Noemí Morales, Anna Camps, Sandra Blavi i Laura Baget. La finalitat de la investigació és identificar i establir els moments de major complexitat que impliquen un reajustament emocional per part dels afectats d’ELA i els seus familiars (que anomenem “moments clau”), en els que pot ser necessària i oportuna la intervenció psicològica.

Noemí Morales i Laura Baget, psicòlogues de la Fundació Miquel Valls i l'EAPS-FMQV davant el póster presentat al CINCELA

Tanmateix, la Fundació Miquel Valls va ser representada per la psicòloga Laura Baget, qui fou una de les ponents del bloc I del Congrés, anomenat: “El papel de las entidades no lucrativas en la asistencia y la investigación en ELA”. Es va parlar sobre la integració de la Fundació en les unitats d’ELA, que té com objectiu oferir una atenció integral i de qualitat, sostenible i eficient, coordinant els diferents professionals implicats en l’atenció de les persones afectades d’ELA.

Membres de la ponència "El papel de las entitadades no lucrativas en la asistencia y la investigación en ELA"

Des del departament de psicologia de la FMQV, estem implicades en el treball no només assistencial, sinó també en promoure la investigació psicosocial en l’ELA i estar en contacte amb altres professionals implicats en l’àmbit. D’aquesta manera, un dels objectius del departament és seguir estant vinculades a futures jornades.

Per a poder visualitzar les ponències del congrés, podeu consultar aquest link: http://cincela.org/es/program/streaming.html

Departament de Psicologia
de la Fundació Miquel Valls